Çelik Avcısı 2020 • Öninceleme

Çelik Avcısı Kipi ile İlgili Konular
Kullanıcı avatarı
l3oomerangg
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 1058
tanie żoliborz tarchomin wyprzedaż design centrum al jerozolimskie 200 aleje aleja krakowska bokserska burakowska daniłowskiego dębowe
Kayıt: 17 Ara 2019 16:56
WoTName:
BEĞENİLEN 3 MESAJ

Çelik Avcısı 2020 • Öninceleme

Mesaj gönderen l3oomerangg » 02 Ağu 2020 20:03



ÇELİK AVCISI 2020 • ÖNİNCELEME

Image



Yeni Çelik Avcısı Kipi yakında başlayacak. Geçen senenin Çelik Avcısı Kipini hatırlayanlar oldukça zevkli ama aynı zamanda sinir bozucu bir kip olduğunu hatırlayacaklardır. Hatırlamayanlar veya daha önce oynamayanlar içinde önceki Çelik Avcısı Kipini hatırlatmakta fayda var. Bunun için bu linkten geçen seneki Çelik Avcısının Öninceleme videosuna göz atabilirsiniz.

Bununla beraber bu senenin Çelik Avcısı Kipi yapı olarak aynı olsa da, bir çok geliştirme ve değişiklikle beraber geliyor.

Çelik Avıcısı kipi başlangıçta oyunun size sunduğu 5 farklı tanktan biri ile oynamaya başladığınız ve oyun içerisinde bu tankı çeşitli materyaller toplayarak geliştirdiğiniz, bunun yanında düşmanlarınıza karşı sürekli oyun alanı daralan bir harita içerisinde köşe kapmaca oynadığınız ve en sona kalanın kazandığı eğlenceli bir Battle Royale kipi. Bu kipte bireysel olarak kendiniz dahil 20 oyuncu ile mücadele edebilir veya 3 lü müfreze kurarak sizin takımınız dahil toplamda 7 takımla (21 oyuncu) kapışabilirsiniz.

Bu sene seçebileceğimiz 5 ulusa ait tanklarımız ve komutanlarımız var.
Bu uluslara ait detay bilgiler için aşağıdaki tank resimlerine tıklayın !


MODÜLLER ve ARAÇ GELİŞTİRME

Bu kipin en önemli özelliği ganimetler toplayarak veya düşmanla savaşarak kazandığınız gelişim puanları sayesinde tankınızın standart parametrelerini geliştirebilmeniz. Zaten tankınızı geliştiremezseniz veya yavaş bir şekilde geliştirirseniz, ilk karşılaştığınız düşman aracı sizi yokedecektir. Tankınızın zırh, ateş gücü, top, hız, mobilite gibi bir çok özelliği savaş içerisinde geliştirilebilir.

Bu gelişim toplamda 7 kademeli bir yapıyı kapsıyor. İlk kademe tankınızın standart hali olduğu için, geliştirebileceğiniz 6 kademe var. İlk 5 kademede size sunulan ikişer seçenek arasından birini seçmelisiniz, son kademede ise 3 seçenek var fakat önceki seçimlerinize göre burada da size sadece 2 seçenek sunulacak.

Bir kademe geliştiğiniz zaman size sunulan iki seçenek arasında "Sol CTRL + 1" veya "Sol CTRL +2" tuşlarından biriyle seçiminizi hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Veya "N" tuşuna basarak kademe ekranına geçebilir ve seçiminizi o ekrandan yapabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken husus, düşmanla sıcak temas halindeyken kademe geliştiremiyor olmanız.

Bu tank gelişim sistemi oyunun temelini oluşturuyor. Hangi modülleri seçeceğiniz ve tankınızı ne kadar hızlı geliştireceğiniz savaşta ne kadar ilerleyeceğinizi gösteren en önemli faktör. Bu arada şunu da hatırlatalım, geçen seneden farklı olarak bütün araçlarda standart sarf malzemesi olarak "Turboşarj" olmayacağı için, artık düşmanla karşılaştığınızda ondan hızlı bir şekilde uzaklaşma şansınız pek yok. Bu nedenle düşman tankı sizin tankınızdan daha gelişmişse çok fazla yapacak birşeyiniz olmuyor. Bazen VI seviye bir tankın X seviye bir tankla karşılaşması gibi çaresiz bir şekilde yokedilmeyi bekliyorsunuz.

Geliştirilebilir modüllerin detaylarına burada girmiyorum, zira bunlar her ulusa göre değiştiği için yukarıda paylaştığım tankların kendi sayfalarından göz atabilirsiniz.

HARİTALAR

Resim
DREAMLAND
Resim
ARZAGIR 4.04

Geçen sene sadece "Dreamland" haritasında ayışığı modunda puslu bir ekranda oynayabildiğimiz bu oyun kipine bu sene yeni bir harita olan "Arzagir 4.04" eklendi. Ayrıca "Dreamland" haritası da gündüz moduna alındı.

Image
TEHLİKE ALANLARI

Kipin yapısı gereği haritalar bölge bölge kapanıyor ve böylelikle oyun alanımız daralıyor ve en sona canlı kalan tank savaşı kazanmış oluyor. Savaşa başladıktan bir müddet sonra haritanın herhangibir kenarından başlayarak oyun alanının bir kısmı sarıya dönüşür. Bu o alanın kısa süre içerisinde kapanacağını gösterir. Belli bir süre sonra o alan kırmızıya döner ve başka bir alan sarıya bürünür.

Bu sistematik işlem oyun alanı tamamen kırmızı olana veya muzaffer tek bir tank kalana kadar devam eder. Sarı alan içerisindeyken tankınıza hiçbirşey olmaz, zira bu alan sadece bir uyarı alanıdır. Fakat bulunduğunuz alan kırmızıya dönmüşse veya kırmızı alana yanlışlıkla girmişseniz 10 saniye sonra can puanınız hızlı bir şekilde erimeye başlar. Eğer bu alandan hızlı bir şekilde çıkamazsanız tankınızın can puanı sıfırlanacak ve tankınız patlayacaktır.


MÜRETTEBATLAR

Geçen seneden farklı olarak (tüm komutanlarda "Altıncı His" ve "Kartal Gözü" yetenekleri standarttı) bu sene her ulusun komutanının farklı yetenekleri var. Bu sene de "Altıncı His" bütün komutanlarda standart olarak varken, her ulusa göre belirlenmiş ikişer adet yetenek daha var. Bunların detaylarına uluslara ait açıklamaların içerisinde bulabilirsiniz.

SARF MALZEMELERİ

Kipi hatırlayanlar bilir, hem standart olarak verilen ve belli soğuma süresinde sürekli kullanabildiğimiz, hem de savaş içinde ganimetlerden elde ettiğimiz sarf malzemeleri vardı. Geçen sene 4 adet standart sarf malzememiz (Turboşarj, Toparlanma, Hedef Takibi ve Tamir Kiti), 4 adette savaş içinde elde edilebilen (Sis Perdesi, Hava Saldırısı, Toparlanma Alanı ve Kapan) vardı. Ve bunların hepsi bütün uluslara ait tanklar için aynıydı. Fakat bu sene bu konuda köklü değişiklikler gelmiş durumda.

Standart sarf malzemeleri içerisinden "Turboşarj" ve "Hedef Takibi" kaldırılmış. Bütün uluslara ait tanklar için geçerli olarak sadece "Tamir Kiti" ve "Toparlanma" sarf malzemeleri var. Savaş içi ganimetlerden elde edilen sarf malzemeleri ise tüm uluslar için ikişer adet olmakla beraber, her ulus için farklı yeteneğe sahip sarf malzemeleri tercih edilmiş. Genel anlamda baktığınız zaman geçen sene 8 sarf malzemesi kullanabiliyorken, bu sene tüm araçlarda sadece 4 adet sarf malzememiz olacak. Ki bu olay bana göre kipin zevkini yoketmiş görünüyor. Özellikle "Turboşarj" özelliğinin standart sarf malzemelerinden kaldırılması kipi öldürmüş. Çünkü bu özellik sizden daha güçlü bir düşmanla karşılaştığınız veya birden fazla düşmanın arasına düştüğünüz zaman hızlı bir şekilde uzaklaşmanıza imkan sağlıyordu. Fakat şu an eğer sizden güçlü bir tankla karşılaşırsanız kaçamıyorsunuz. Kip tamamen şans odaklı bir yapıya bürünmüş ve düşmanla karşılaşmamak için dua edeceksiniz.

GANİMET TÜRLERİ

Ganimet çeşitleri konusunda geçen seneden bir fark yok. Geçen sene olduğu gibi gene 4 farklı ganimetimiz var. Fakat bunların işlevleri konusunda ufak birkaç değişiklik var gibi görünüyor.

Image
MÜHİMMATLAR
Her iki mühimmat türünden de mühimmat verir. Tankınıza can puanı kazandırmaz.
Image
SARF MALZEMELERİ
Sarf malzemesi içerir. Tankınızın can puanı düşükse bir miktar can puanı kazandırır.
Image
SAVAŞ GANİMETİ
Yokedilmiş bir tanktaki bütün mermi ve sarf malzemelerini içerir. (Can puanı geri kazandırma durumu bilinmiyor)
Image
HAVA İKMALİ
Daha çok sarf malzemesi ve mühimmat içerir. Oyun içindeki en değerli ganimet türüdür. (Can puanı geri kazandırma durumu bilinmiyor)

GÖRÜŞ, TESPİT ve NİŞAN ALMA MEKANİZMALARI

Bu mekanizmalarda geçen seneki kipten değişen birşey yok. Fakat biz gene de bilmeyenler için biraz detay verelim.

ImageBu kipteki görüş mekanizmaları kendine hastır. Görüş alanınız yandaki resimde de göreceğiniz üzere; merkezi namlunuzun baktığı nokta olarak kabul edilen bir koni biçimindedir ve yaklaşık 45 derecelik bir açıyı kapsar. Görebileceğiniz maksimum mesafe ise tespit menziliniz kadardır. Bununla beraber normal savaşlardaki 50mt kuralı burada da geçerlidir. Yani 50 metre yakınınızdaki ganimetler veya düşmanlar rastgele savaşlarda olduğu gibi otomatik olarak görünür olurlar. 50 metrelik alan mini haritada tank simgenizin etrafındaki çemberi temsil eder.

Hava ikmali gerçekleştiği zaman tespit menzilinize bakılmaksızın, hem ses ile hem de mini harita üzerinde bir paraşüt simgesi görülür. İkmal noktasındaki bu ganimet herhangibir oyuncu tarafından alınana kadar mini haritada gösterilmeye devam eder. Yalnız şunu unutmayın, mini harita ekranı bu büyük haritaların tamamını göstermediği için, eğer hava ikmali haritanın size çok uzak bir noktasında gerçekleşmisse mini haritada göremeyebilirsiniz, ama gene de sesli uyarıyı alırsınız. Haritanın tamamını görmek için TAB tuşuna basmanız gerekir.

Bütün bunlarla beraber standart olarak 30 saniyede bir kullanabileceğiniz bir tespit sistemi vardır. Bu süre geliştirdiğiniz modüllere göre artabilir veya azalabilir. Bu sistemi kullanmak için standart olarak "Gövdeyi Kitle/Kip Değiştir" tuşu olan "X" tuşuna basmanız gerekir. Fakat ayarlardan bu özelliğin ayarını farklı bir tuşa atamışsanız, o tuşu kullanmalısınız. Tespit sistemi, tankınızın tespit menzili içerisindeki tüm ganimetleri ve düşman araçlarını size mini haritada gösterecektir. Fakat unutulmamalıdır ki, tespit sistemi kullanıldığında sizde tespit menzili içinde yer aldığınız düşman tanklarına mini haritada görünür olursunuz.

Herhangibir düşman tankına nişan aldığınız zaman, düşman tankının tamamı kırmızı bir çemberle belirginleşir.


Bu kipte kazanılan deneyimler ne işe yarıyor ?

Bu kipte kazanılan deneyimler mürettebatlar için ekstra bir katkı sağlamıyor. Ve bu mürettebatları daha sonra kullanamıyorsunuz, kipin kaldırılması ile beraber siliniyorlar. Kazanılan deneyimler ise, ilgili araçlara "serbest deneyime dönüştürebilir deneyim" olarak birikiyor. Yani bunları ileri de serbest deneyime çevirmek için (altın karşılığında) kullanabilirsiniz, bunun dışında hiçbir esprileri yok. Ayrıca bu kipteki savaşlardan serbest deneyim kazanılamıyor.