KONU ALINTIDIR
Merhaba arkadaşlar, resmi forumdan görmüş olduğum bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.
Konuyu hazırlaan iwanttoplaythisgamewell'e teşekkürlerimi sunarım.
bildiğiniz gibi 12 Aralık tarihinde World of Tanks tarafından yapılan yayında oyun geliştiricileri ile soru cevap etkinliği yapıldı.
https://thedailybounce.net web sitesinin editörü Harkonnen de bu yayının özetini yazıya döküp paylaştı.
Ben de bu metni Türkçe’ye çevirip paylaşmak istedim, başlamadan önce hem yapılan yayının hem de TDB’de yayınlanan orijinal metnin bağlantılarını paylaşayım.
https://thedailybounce.net/world-of-tan ... rs-digest/
https://youtu.be/TdM7kjjkv1k?t=13171 (Soru cevap etkinliğinin başladığı dakika işaretlenmiştir.)
Son olarak, bu yazıda paylaşılan bilgilerin birçoğu hakkında detaylı bilgiye henüz sahip olmadığımızı ve detaylara ancak resmi olarak paylaşıldığında ulaşabileceğimizi belirtelim.
Yüksek Patlayıcı Mermilerin Yeniden Dengelenmesi 2.0
- Yüksek Patlayıcı mermilerin verdikleri hasar, zırhın hangi bölgesine isabet ettiğine göre hesaplanacak.
- Zırh bu denkleme katıldığı için, oyuncuların Yüksek Patlayıcı mermiler kullanırken daha fazla hasar verebilmek için daha iyi nişan almaları gerekecek.
- Bu değişiklikler ile geliştiricler sürekli Yüksek Patlayıcı mermi kullanımının önüne geçmeyi hedefliyor.
- Yüksek Patlayıcı mermiler ile ilgili değişikliklerin doğru olduğundan emin olmak için, yapılan geliştirmeler Sandbox sunucularında test edilecek.
- Boşluklu Zırh Yüksek Patlayıcı mermilere karşı daha büyük bir rol üstlenecek.
KMT Yeniden Dengelenmesi 2.0
- KMT yeni mermi çeşitlerine sahip olacak.
- Bunlardan ilki şoka sokabilecek, verdiği hasar sabit olacak ve daha büyük patlama yarıçapına sahip olacak.
- İkincisi, daha küçük patlama yarıçapına sahip olmasına karşın daha yüksek hasar verecek ancak şoka sokmayacak.
- Üçüncüsü ise yalnızca hasar verecek ve şoka sokmayacak.
- Bu üç tür mermiden her birinin uçuş yolları farklı olacak. Birinci merminin uçuş yolu örneğin bir binanın arkasındaki hedefleri vurmak için daha geniş olacakken, bu değer ikinci mermide birinciye göre daha düşük olacak. Zırh Delici mermilerde ise merminin uçuş hızı yüksek olacak ancak daha düşük eğim ile yol alacak. (Shell Arc’dan bahsediyorum, ne kadar iyi ifade edebildim bilmiyorum) (özetle engellerin arkasındaki hedeflere ulaşmak için olan birinci mermi Conq GC mermisi gibi gidecekken AP mermi olan üçüncü mermi türü ise obj 261 mermileri gibi gidecek)
- Tüm bu değişikliklerdeki ana fikir daha farklı bir KMT kullanma deneyimi oluşturmak.
- Yüklenmiş durumdaki mermiden başka tür bir mermiye geçiş yapmak istendiğinde yeniden yükleme süresi daha kısa olacak.
- Geliştiriciler oyuna rakip KMT’nin ateş ettiğini belirtecek bir işaretçi eklemeyi düşünüyorlar. (KMT için Altıncı His de denebilir.)
Oyun içinde büyük bir değişiklik yaratacağı düşünülmese de oyunculara KMT’den isabet almadan önce hareket etmeleri için bir fırsat tanınmış olacak denebilir.
- Bir diğer büyük değişiklik ise KMT için Kuşatma Modu eklenecek olması.
Böylelikle KMT yalnızca kuşatma moduna girdiğinde ateş edebilecek.
- Mermi izleri daha belirgin renkler ile oyuna geri dönecek ve böylece KMT’lere karşı saldırı yapmak kolaylaşacak.
- KMT için merminin sıçrama hasarı vereceği alanı gösteren bir gösterge eklenecek.
Böylelikle oyuncunun engel arkasındaki hedeflere hangi durumlarda hasar verebileceğini anlaması kolaylaşacak.
- Mini Haritada KMT'nin ateş ettiği bölge gösterilecek. (Kesin bir nokta olarak olmasa da bölge olarak belirtilecek ve bu işaretin ne kadar süre harita üzerinde kalacağı kesinleşmiş değil.)
Mürettebat Sistemi 2.0
- Altıncı His yeteneği varsayılan yetenek haline gelecek. (sonunda be kardeşim)
- (edit: eklemeyi unuttuğum bir bölüm varmış, şimdi fark ettim. şöyle ki;
mürettebat bir kişi olmuyor, bir bütün olarak kabul ediliyor ve bu oyuncunun lehine bir durum.
neden mi?
herhangi bir teknoloji ağacında ilerlerken diyelim 6. seviye tankta 4 mürettebat üyeniz vardı ama siz 7. seviyeye geçtiniz ve aynı mürettebatı kullanmak istiyorsunuz ama 7. seviye tank 5 mürettebat istiyor. Bu durumda sizin bir mürettebat üyesi daha almanız gerekiyordu ve peşinden de yetenek dağıtma kargaşası geliyordu.
yeni sistem ile kaç mürettebat üyeniz olursa olsun, bir bütün olarak değerlendirilecek ve bu sorun ortadan kalkacak.
- Yeteneklerin seviyeleri olacak ve 75’e kadar yükselebilecek.
- Tek mürettebat aynı tür ve ülkeden üç farklı tank için kullanılabilecek ve elbette yine aynı tür ve ülkeden premium tanklarda da kullanılabilecek.
- Mürettebata eğitmenler atanabilecek.
Bu eğitmenler mürettebatın halihazırda bulunan yeteneklerine ek puan sağlayacak.
- Mürettebat Sistemi değişikliği ile halihazırda sahip olduğunuz mürettebat yeteneklerini kaybetmeyeceksiniz. Dönüşüm belirli oranlar ile otomatik gerçekleşecek.
- Özel mürettebat üyelerinin yeni sistemde bir rolü olacak. (Mürettebat eğitmenleri olabilirler.) (özel mürettebat üyesi = etkinliklerden elde edilenler ya da kadın mürettebat üyeleri)
- Yeni sisteme geçiş için dönüşüm oranları ilk Sandbox sunucusunun açılışı ile birlikte paylaşılacak.
- Geliştiriciler bu değişiklikler üzerinde ne kadar özenle çalıştıklarını özellikle vurguladılar.
-
Savaş Kartı Değişiklikleri
- Savaş Kartında artık iki yerine üç tank yer alacak.
- Farklı aşamalar eklenecek.
- Belirli aşamalarda oyunculara çeşitlilik sunabilmek için yeni seçenekler eklenecek.
- Yeni stiller Savaş Kartının başlangıcından itibaren kullanılabilecek ancak stillerin de gelişim süreci olacak.
Savaş Kartı seviyeniz yükseldikçe stil üzerine yeni parçalar eklenecek.
- Artık Sıralamalı Savaşlarda da Savaş Kartı puanı kazanılabilecek.
Harita Eğitimleri
- Oyuncuların haritalarda pratik yapabileceği bir mod eklenecek
- Bu mod eğitim odaları gibi çalışacak olsa da oyuncuların haritanın belirli noktalarında nasıl oynayabileceklerini öğrenebilecekleri fonksiyonlar sunacak.
- Harita Eğitimi modu yalnızca yeni oyunculara değil tüm oyunculara açık olacak.
İtalyan Ağır Tankları
- 1.11.1 güncellemesinde oyuna eklenecekler.
- Yeni yükleme mekaniği ne kadar basit olsa da yeni oyuncular için anlaması biraz zor olabilir.
- Kısaca, bir sonraki merminin yüklenmesi için ne kadar beklerseniz dakika başına hasarınızı o kadar korumuş olursunuz.
Çek Ağır Tankları
- Şimdilik çok fazla bilgi verilmese de Çek teknoloji ağacına ağır tanklar eklenecek.
Yeni Haritalar
- Liman Haritası tamamen yenilenmiş şekilde geri dönüyor.
Etkinlikler
- Son Waffentrager etkinliği 2021 yılında birkaç geliştirme ile birlikte geri dönecek.
- Çelik Avcısı etkinliği 2021 yılında daha erken gelecek ve bazı değişiklikler içerecek.
- Ön Cephe modu da 2021 yılında bazı değişikliker ile geri dönecek.
- 2019 yılındaki Cadılar Bayramı etkinliği fiyaskosundan sonra 2020 Cadılar Bayramı etkinliği büyük etki yarattı ve 2021 yılında da etkinlik devam edecek.
Diğer bilgiler
- Yeni müfreze arama sistemi. Bu sistem ile birlikte oynamak için oyuncular arayabileceksiniz ve diğer oyuncuların tankları da garajınızda görünecek.
- 2021 yılında iki farklı ülkeye yeni tanklar eklenecek. Ek bilgi verilmedi. (Harkonnen’in notu: Bunlar Çek Ağır Tankları ve muhtemelen İngiliz tankları, güvenilir kaynaklarımdan elde ettiğim bilgiye göre İngiliz teknoloji ağacı için tekerlekli tanklar ve Vickers / Chieftain dalı da olabilir. )
- 2021’de bazı tanklar yeniden dengelenecek. Hangileri olduğu belirtilmedi.
- Seviye 10 üzeri tanklar eklemek gibi bir plan yok.
- Eğitim odalarını geliştirmek ya da değiştirmek için herhangi plan yok.
- Yetenek odaklı eşleştirme sistemi eklemek gibi bir plan yok.
- Şimdilik, geliştiriciler oyunculardan gelen kötü geri dönüşler sebebi ile yeni tekerlekli araçlar eklemek istemiyorlar. (Harkonnen’in notu: Ellerinde oyuna eklemeye hazır İngiliz Tekerlekli araçları olduğu halde böyle söylemeleri garip.)
- Vatan Cephesi etkinliği geri dönebilir, mod için yeni fikirler olsa kesin değil.
- Yüksek Patlayıcı ve KMT değişiklikleri üzerinde çalışmak yeterince yorucu olduğu için Mühimmat değişiklikleri askıya alındı. (Özel mermilerin hasarının düşürülmesi daha doğrusu standart mermilerin hasarının yükseltilmesi mevzusu.)
- Taslak sisteminde herhangi bir değişiklik yapılması planlanmasa da yakın gelecekte oyuncuların taslaklarını dönüştürebilmesi mümkün olabilir.
- RNG üzerinde değişiklik yapılması planlanmıyor.
- Artık popüler olmayan tanklar 2021 yılı içinde yeniden dengelenebilir.
- Oluşturabileceği performans sorunları sebebiyle oyuna sis bombaları eklemek gibi bir plan yok.
- Kış Şenlikleri etkinliğinde olduğu gibi standart garajın da özelleştirilebilir olabilmesi için herhangi plan yok.
- Geliştiriciler bu sene Kişisel Görevler 3.0’ı tanıtmayı düşündüler ancak her harekâtın yeni ve benzersiz olması gerektiğini düşündükleri için yapmayacaklar.
Ekleme: Topluluk katılımcılarımızın yorumlarını merak edenler için;