WOT 2021 Planları

Oyunla İlgili Tartışmalar
Ragnar_Odin
Mesajlar: 3
tanie żoliborz tarchomin wyprzedaż design centrum al jerozolimskie 200 aleje aleja krakowska bokserska burakowska daniłowskiego dębowe
Kayıt: 19 Ara 2020 02:55
WoTName:
BEĞENİLEN 2 MESAJ

WOT 2021 Planları

Mesaj gönderen Ragnar_Odin » 19 Ara 2020 04:40



KONU ALINTIDIR

Merhaba arkadaşlar, resmi forumdan görmüş olduğum bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.
Konuyu hazırlaan iwanttoplaythisgamewell'e teşekkürlerimi sunarım.





bildiğiniz gibi 12 Aralık tarihinde World of Tanks tarafından yapılan yayında oyun geliştiricileri ile soru cevap etkinliği yapıldı.
 https://thedailybounce.net web sitesinin editörü Harkonnen de bu yayının özetini yazıya döküp paylaştı.
 Ben de bu metni Türkçe’ye çevirip paylaşmak istedim, başlamadan önce hem yapılan yayının hem de TDB’de yayınlanan orijinal metnin bağlantılarını paylaşayım.
 https://thedailybounce.net/world-of-tan ... rs-digest/
 https://youtu.be/TdM7kjjkv1k?t=13171 (Soru cevap etkinliğinin başladığı dakika işaretlenmiştir.)
 Son olarak, bu yazıda paylaşılan bilgilerin birçoğu hakkında detaylı bilgiye henüz sahip olmadığımızı ve detaylara ancak resmi olarak paylaşıldığında ulaşabileceğimizi belirtelim.
  
 Yüksek Patlayıcı Mermilerin Yeniden Dengelenmesi 2.0
  
  • Yüksek Patlayıcı mermilerin verdikleri hasar, zırhın hangi bölgesine isabet ettiğine göre hesaplanacak.
  • Zırh bu denkleme katıldığı için, oyuncuların Yüksek Patlayıcı mermiler kullanırken daha fazla hasar verebilmek için daha iyi nişan almaları gerekecek.
  • Bu değişiklikler ile geliştiricler sürekli Yüksek Patlayıcı mermi kullanımının önüne geçmeyi hedefliyor.
  • Yüksek Patlayıcı mermiler ile ilgili değişikliklerin doğru olduğundan emin olmak için, yapılan geliştirmeler Sandbox sunucularında test edilecek.
  • Boşluklu Zırh Yüksek Patlayıcı mermilere karşı daha büyük bir rol üstlenecek.
 
 KMT Yeniden Dengelenmesi 2.0
  
  • KMT yeni mermi çeşitlerine sahip olacak.
  • Bunlardan ilki şoka sokabilecek, verdiği hasar sabit olacak ve daha büyük patlama yarıçapına sahip olacak.
  • İkincisi, daha küçük patlama yarıçapına sahip olmasına karşın daha yüksek hasar verecek ancak şoka sokmayacak.
  • Üçüncüsü ise yalnızca hasar verecek ve şoka sokmayacak.
  • Bu üç tür mermiden her birinin uçuş yolları farklı olacak. Birinci merminin uçuş yolu örneğin bir binanın arkasındaki hedefleri vurmak için daha geniş olacakken, bu değer ikinci mermide birinciye göre daha düşük olacak. Zırh Delici mermilerde ise merminin uçuş hızı yüksek olacak ancak daha düşük eğim ile yol alacak. (Shell Arc’dan bahsediyorum, ne kadar iyi ifade edebildim bilmiyorum) (özetle engellerin arkasındaki hedeflere ulaşmak için olan birinci mermi Conq GC mermisi gibi gidecekken AP mermi olan üçüncü mermi türü ise obj 261 mermileri gibi gidecek) 
  • Tüm bu değişikliklerdeki ana fikir daha farklı bir  KMT kullanma deneyimi oluşturmak.
  • Yüklenmiş durumdaki mermiden başka tür bir mermiye geçiş yapmak istendiğinde yeniden yükleme süresi daha kısa olacak.
  • Geliştiriciler oyuna rakip KMT’nin ateş ettiğini belirtecek bir işaretçi eklemeyi düşünüyorlar. (KMT için Altıncı His de denebilir.)
    Oyun içinde büyük bir değişiklik yaratacağı düşünülmese de oyunculara KMT’den isabet almadan önce hareket etmeleri için bir fırsat tanınmış olacak denebilir.
  • Bir diğer büyük değişiklik ise KMT için Kuşatma Modu eklenecek olması.
    Böylelikle KMT yalnızca kuşatma moduna girdiğinde ateş edebilecek.
  • Mermi izleri daha belirgin renkler ile oyuna geri dönecek ve böylece KMT’lere karşı saldırı yapmak kolaylaşacak.
  • KMT için merminin sıçrama hasarı vereceği alanı gösteren bir gösterge eklenecek.
    Böylelikle oyuncunun engel arkasındaki hedeflere hangi durumlarda hasar verebileceğini anlaması kolaylaşacak.
  • Mini Haritada KMT'nin ateş ettiği bölge gösterilecek. (Kesin bir nokta olarak olmasa da bölge olarak belirtilecek ve bu işaretin ne kadar süre harita üzerinde kalacağı kesinleşmiş değil.)
 
 Mürettebat Sistemi 2.0
  
ImageImage

  • Altıncı His yeteneği varsayılan yetenek haline gelecek. (sonunda be kardeşim)
  • (edit: eklemeyi unuttuğum bir bölüm varmış, şimdi fark ettim. şöyle ki;

     mürettebat bir kişi olmuyor, bir bütün olarak kabul ediliyor ve bu oyuncunun lehine bir durum.
     neden mi?
     herhangi bir teknoloji ağacında ilerlerken diyelim 6. seviye tankta 4 mürettebat üyeniz vardı ama siz 7. seviyeye geçtiniz ve aynı mürettebatı kullanmak istiyorsunuz ama 7. seviye tank 5 mürettebat istiyor. Bu durumda sizin bir mürettebat üyesi daha almanız gerekiyordu ve peşinden de yetenek dağıtma kargaşası geliyordu.
     yeni sistem ile kaç mürettebat üyeniz olursa olsun, bir bütün olarak değerlendirilecek ve bu sorun ortadan kalkacak.

  • Yeteneklerin seviyeleri olacak ve 75’e kadar yükselebilecek.
  • Tek mürettebat aynı tür ve ülkeden üç farklı tank için kullanılabilecek ve elbette yine aynı tür ve ülkeden premium tanklarda da kullanılabilecek.
  • Mürettebata eğitmenler atanabilecek.
    Bu eğitmenler mürettebatın halihazırda bulunan yeteneklerine ek puan sağlayacak.
  • Mürettebat Sistemi değişikliği ile halihazırda sahip olduğunuz mürettebat yeteneklerini kaybetmeyeceksiniz. Dönüşüm belirli oranlar ile otomatik gerçekleşecek.
  • Özel mürettebat üyelerinin yeni sistemde bir rolü olacak. (Mürettebat eğitmenleri olabilirler.) (özel mürettebat üyesi = etkinliklerden elde edilenler ya da kadın mürettebat üyeleri)
  • Yeni sisteme geçiş için dönüşüm oranları ilk Sandbox sunucusunun açılışı ile birlikte paylaşılacak.
  • Geliştiriciler bu değişiklikler üzerinde ne kadar özenle çalıştıklarını özellikle vurguladılar.
  •  

Savaş Kartı Değişiklikleri

Image
 
  • Savaş Kartında artık iki yerine üç tank yer alacak.
  • Farklı aşamalar eklenecek.
  • Belirli aşamalarda oyunculara çeşitlilik sunabilmek için yeni seçenekler eklenecek.
  • Yeni stiller Savaş Kartının başlangıcından itibaren kullanılabilecek ancak stillerin de gelişim süreci olacak.
    Savaş Kartı seviyeniz yükseldikçe stil üzerine yeni parçalar eklenecek.
  • Artık Sıralamalı Savaşlarda da Savaş Kartı puanı kazanılabilecek.
 
 Harita Eğitimleri
  
  • Oyuncuların haritalarda pratik yapabileceği bir mod eklenecek
  • Bu mod eğitim odaları gibi çalışacak olsa da oyuncuların haritanın belirli noktalarında nasıl oynayabileceklerini öğrenebilecekleri fonksiyonlar sunacak.
  • Harita Eğitimi modu yalnızca yeni oyunculara değil tüm oyunculara açık olacak.
 
İtalyan Ağır Tankları

Image
  

  • 1.11.1 güncellemesinde oyuna eklenecekler.
  • Yeni yükleme mekaniği ne kadar basit olsa da yeni oyuncular için anlaması biraz zor olabilir.
  • Kısaca, bir sonraki merminin yüklenmesi için ne kadar beklerseniz dakika başına hasarınızı o kadar korumuş olursunuz. 
 
 Çek Ağır Tankları
  
Image
  

  • Şimdilik çok fazla bilgi verilmese de Çek teknoloji ağacına ağır tanklar eklenecek.
 
 Yeni Haritalar

Image
  

  • Liman Haritası tamamen yenilenmiş şekilde geri dönüyor.
 
 Etkinlikler
  
  • Son Waffentrager etkinliği 2021 yılında birkaç geliştirme ile birlikte geri dönecek.
  • Çelik Avcısı etkinliği 2021 yılında daha erken gelecek ve bazı değişiklikler içerecek.
  • Ön Cephe modu da 2021 yılında bazı değişikliker ile geri dönecek.
  • 2019 yılındaki Cadılar Bayramı etkinliği fiyaskosundan sonra 2020 Cadılar Bayramı etkinliği büyük etki yarattı ve 2021 yılında da etkinlik devam edecek.
 
 Diğer bilgiler
  
  • Yeni müfreze arama sistemi. Bu sistem ile birlikte oynamak için oyuncular arayabileceksiniz ve diğer oyuncuların tankları da garajınızda görünecek.
  • 2021 yılında iki farklı ülkeye yeni tanklar eklenecek. Ek bilgi verilmedi. (Harkonnen’in notu: Bunlar Çek Ağır Tankları ve muhtemelen İngiliz tankları, güvenilir kaynaklarımdan elde ettiğim bilgiye göre İngiliz teknoloji ağacı için tekerlekli tanklar ve Vickers / Chieftain dalı da olabilir. )
  • 2021’de bazı tanklar yeniden dengelenecek. Hangileri olduğu belirtilmedi.
  • Seviye 10 üzeri tanklar eklemek gibi bir plan yok.
  • Eğitim odalarını geliştirmek ya da değiştirmek için herhangi plan yok.
  • Yetenek odaklı eşleştirme sistemi eklemek gibi bir plan yok.
  • Şimdilik, geliştiriciler oyunculardan gelen kötü geri dönüşler sebebi ile yeni tekerlekli araçlar eklemek istemiyorlar. (Harkonnen’in notu: Ellerinde oyuna eklemeye hazır İngiliz Tekerlekli araçları olduğu halde böyle söylemeleri garip.)
  • Vatan Cephesi etkinliği geri dönebilir, mod için yeni fikirler olsa  kesin değil.
  • Yüksek Patlayıcı ve KMT değişiklikleri üzerinde çalışmak yeterince yorucu olduğu için Mühimmat değişiklikleri askıya alındı. (Özel mermilerin hasarının düşürülmesi daha doğrusu standart mermilerin hasarının yükseltilmesi mevzusu.)
  • Taslak sisteminde herhangi bir değişiklik yapılması planlanmasa da yakın gelecekte oyuncuların taslaklarını dönüştürebilmesi mümkün olabilir.
  • RNG üzerinde değişiklik yapılması planlanmıyor.
  • Artık popüler olmayan tanklar 2021 yılı içinde yeniden dengelenebilir.
  • Oluşturabileceği performans sorunları sebebiyle oyuna sis bombaları eklemek gibi bir plan yok.
  • Kış Şenlikleri etkinliğinde olduğu gibi standart garajın da özelleştirilebilir olabilmesi için herhangi plan yok.
  • Geliştiriciler bu sene Kişisel Görevler 3.0’ı tanıtmayı düşündüler ancak her harekâtın yeni ve benzersiz  olması gerektiğini düşündükleri için yapmayacaklar.
  

Ekleme: Topluluk katılımcılarımızın yorumlarını merak edenler için;



 

Bu Mesajı Beğenenler • 2 Kişi
l3oomerangg (19 Ara 2020 05:39) • Sharp1903 (19 Ara 2020 23:28)

Kullanıcı avatarı
l3oomerangg
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 1204
Kayıt: 17 Ara 2019 16:56
WoTName:
BEĞENİLEN 22 MESAJ

Mesaj gönderen l3oomerangg » 19 Ara 2020 15:01

Bütün bu konuların detaylıca irdelenmesi gerek tabi.

Fakat bana göre hepsinden önemlisi Mürettebat Sisteminde yapılacak değişiklikler. Bana göre bu sene yapılan Donanım Sistemi değişikliklerinde birçok konuda sınıfta kaldılar. Ki normalde WoT'un mürettebat sistemi o kadar karışık kı, buraya konulan 2 tane resim ve birkaç satır bilgi ile fikir yürütmek çok sağlıklı olmaz. Bunun yanında bu değişikliklerle kaybediceğimiz haklarımız var tabi. Tabii ki WG kimseyi mağdur etmeyeceğiz vs.. diyecek ama bu mağduriyetleri Teknoloji Ağacından Kaldırılan Koleksiyon Araçların'da ve Donanım 2.0 geçişi sırasında yaşadık. O konularda mesela halen bazı oyuncuları mağdur ettiklerini kabul etmiyorlar.

Bunun yanında yeni Mürettebat sisteminde Beceri ve Yetenekler olayı çok önemli. Bunlarla ilgili çok fazla bilgi yok gördüğüm kadarıyla...

Kullanıcı avatarı
Mitlukerr
Mesajlar: 27
Kayıt: 08 May 2020 02:30
WoTName: Mutluhannn
BEĞENİLEN 0

Mesaj gönderen Mitlukerr » 01 Oca 2021 18:22

Kaldırsınlar mürettebat yeteneklerini.. Kasmak aşırı zor hadi tamam kastık.. Bari tek çeşit olsun.. o tanka ayrı bu tanka ayrı hangi birinize yetişeceğiz ? Ortalama bir premium tankta 4. skilli açabilmek için yedekler dahilinde ortalama 1000 maça ihtiyaç var..

SupremeMaster
Özel Üye
Mesajlar: 226
Kayıt: 05 Oca 2020 23:14
Konum: Ankara
WoTName: SupremeMaster
BEĞENİLEN 13 MESAJ
İletişim:

Mesaj gönderen SupremeMaster » 02 Oca 2021 05:17

Mitlukerr yazdı:
01 Oca 2021 18:22
Kaldırsınlar mürettebat yeteneklerini.. Kasmak aşırı zor hadi tamam kastık.. Bari tek çeşit olsun.. o tanka ayrı bu tanka ayrı hangi birinize yetişeceğiz ? Ortalama bir premium tankta 4. skilli açabilmek için yedekler dahilinde ortalama 1000 maça ihtiyaç var..

Aksine gelen mürettebat kitapları vesayre ile mürettebat kasmak çok kolaylaştığı için sistemi tamamen yenileyip halihazırda 7 8 skilli mürettebatı olanları 3 4 ortalamasına düşürecekler ve işe yarar skill sayısı artacağından iş daha fazla uzayacak. Ayrıca eski oyuncular yeni sistemle beraber bir mürettebatın 3 ayrı tanka atanabilme özelliği geleceğinden kazık yemiş olacak.

Kullanıcı avatarı
l3oomerangg
Site Admin
Site Admin
Mesajlar: 1204
Kayıt: 17 Ara 2019 16:56
WoTName:
BEĞENİLEN 22 MESAJ

Mesaj gönderen l3oomerangg » 02 Oca 2021 15:13

Bu tarz köklü değişikliklere her zaman temkinli yaklaşmak lazım.

Altıncı His olayının mürettebat yeteneği olmaktan çıkarılıp, standart bir özellik olarak gelmesi olayını 2020 planları içerisinde de duyurmuşlardı. Ama beklenen olmadı. Şimdi 2021 için duyuruyorlar. Ki muhtemelen sisteminin değişmesi ile bu sefer gerçekleşecek gibi. Fakat paylaşılan ekran görüntülerinden ve yazılanlardan çok fazla fikir yürütmek mümkün değil.

Bir oyunun daha geniş kitlelere hitap etmesinin sebebi her zaman basitliktir. WarGaming para hırsıyla bu çizgiden çoktan uzaklaştı. Oyun çok komplike bir hale geldi. Bu da yeni oyuncuların oyuna adapte olmasını engelliyor ve kısa sürede oyunu bırakıyorlar. Donanım olayında da çeşitliliği artıracağız ama sistemi daha anlaşılabilir hale getireceğiz ve dönüşüm sırasında kimseyi mağdur etmeyeceğiz dediler.

Peki donanım sistemindeki değişiklik oyuna ne kattı ? Neredeyse koca bir hiç ? Sistem halen karmaşık bana göre. Oyuncular hangi donanımdan ne kadar verim alacağını kağıt üstünde görebiliyor belki ama bu kağıt üstündeki değerler oyunda beklenen etkiyi göstermiyor.

Ayrıca mecburi bir donanım değişikliği dayatmasından sonra, tüm donanımları ücretsiz sökme veya depoya gönderme hakkı vermeyerek, benim gibi bir çok oyuncuyu da mağdur ettiler. Kredi ile sattıkları paketleri satın aldığım halde ve bir dünyada ödül diye sökme kiti verdikleri halde, elimdeki sökme kitleri tüm tanklarımdaki donanımları sökmeye yetmiyor.

Komutanın Görüş Sistemi diye bir donanım getirdiler, oyunun senelerdir alışık olduğumuz spot mekanizmasının içine etti. Özellikle açık haritalı maçlarda, düşman scout uygun bir pozisyona spot yemeden ulaşırsa o maçı direkt olarak domine eder hale geldi. Zira çalı arkasından bile spot yiyorsunuz. Önceden nerede spot yiyip yemeyeceğimizi biliyorduk, şimdi olur olmadık yerlerde spot yiyoruz ve direk garajın yolunu boyluyoruz.

Donanım Sistemi, Sarf Sistemi ve Mürettebat Sistemi üzerinden köklü değişiklilerin olması gerekiyordu. Bunu her zaman söyledim ama WG bunları yaparken bir yandan da nasıl para kazanırım olayına odaklanınca işler beklenildiği gibi olmuyor.

Kısacası eminim ki mürettebat olayında da birçok mağduriyetler yaşanacak, haksızlıklar olacak diye düşünüyorum.

Donanım Sistemi değiştirilirken ne yapılabilirdi ?

Mesela donanım sökme olayını 1 sene boyunca ücretsiz hale getirebilir ve bu değişiklikten hemen sonra da donanımlara %50 indirim getirebilirlerdi. Böylelikle oyuncular hangi tankta hangi donanımı daha etkin kullanabileceklerini, sürekli donanım değiştirerek test edebilirler ve kısa sürede yeni donanım sistemine adapte olabilirlerdi. Donanımlarla ilgili stok takibini daha basit hale getirebilirlerdi. Mesela ben tek bir sayfada bütün donanımlarımın listesini, kaç tanesi araç üzerinde, kaç tanesi depoda görebilmek isterdim. Herhangibir indirim döneminde donanım satın alacağım zamanda eksiklerimi tek bir sayfadan çıkartırdım. Ha bunu ben Excelde takip ediyorum ama onların sayısını çıkartmak için bile elli yere bakıyorum.
Bu Mesajı Beğenenler • 1 Kişi
Mitlukerr (05 Oca 2021 23:08)

Cevapla